Uitwedstrijd tegen GVC 3

Zo na een lange winterstop. Was het weer zover, we mochten weer eens voetballen. We hadden het seizoen goed afgesloten met maar 1 verlies partij. En de rest hebben we gewonnen of gelijkgespeeld. Het zit dus zo we kunnen eigenlijk van iedereen winnen ,Marja ook gelijkspelen.

Vandaag mochten we aantreden tegen het studenten elftal van GVC, dus je weet niet wat je kan verwachten. Wel kun je gelijk een beetje de domme jongens zien ,want de jongens die al jaren voetballen bij GVC, zitten dus al heel lang op de universiteit. Die zijn dus niet helemaal pienter. Maar uit de opstelling van GVC bleek dat er ook wel een hoop slimme jongens zitten, want het elftal was zeker niet het zelfde als bij ons thuis.

Thuis hebben we gelijk gespeeld tegen GVC. En ze staan op het ogenblik op een 5e plek in de competitie en wij op een 7e plek dus het beloofde een spannende pot te worden.

We begonnen de wedstrijd van onze kant heel slordig en kregen al gauw een penalty tegen en de 1-0 was een feit. Toen dacht de scheidsrechter (kun je hem eigenlijk niet noemen dus vanaf nu heet die “krullebol” in het verslag) he ik kan GVC het misschien wel heel makkelijk maken. Alles maar dan ook alles werd afgefloten van ons. Er kwam een crosspass van GVC achter de verdediging. Kats buitenspel en dus werd er gevlagd door onze grensrechter, maar hier was de krullebol het niet mee eens. En meende dankzij de krullebol werd het 0-2. GVC was zeker de betere partij in de 1ste helft. Een steek bal vanuit het middenveld en de man met staart maakte de 0-3. Gelukkig kregen wij een opleving en maakte Benno net voor rust de 1-3.

In de kleedkamer werden de nieuwe wissels doorgevoerd. En een nieuwe vlagger (onze vaste vlagger zit thuis met corona of heeft die de BOF) om toch een beetje weerstand te bieden tegen de krullebol. We gingen sterk van start en al gauw hadden we het gevoel dat we ze konden pakken. Na een paar balletjes breed en weer terug. Kreeg Gerralt de bal voor de voeten en schoot vanaf 16 meter de 2-3 erin. Zo de aansluiting was er. Maar en jahoor daar is die weer de krullebol vond het ook weer mooi geweest en ging weer verder, waar die de 1ste helft gebleven was. Juist alles affluiten. Dit begon heel frustrerend te worden. Maar gelukkig hebben we het hoofd koel gehouden. En maakte Falco uit een mooie voorzet de 3-3. Hierna probeerde we nog alles om nog een doelpunt te maken. Maar het geval bleek dat de krullebol wou dat GVC won. Dus net voor het einde kregen we nog een gele kaart en daarna nog een vrije bal op de 20 meter. Dus alles moest op scherp staan om de bal weg te werken. Keeper op scherp, verdediging op scherp, 1 man in de aanval op scherp om misschien nog 1 tje in te prikken, en niet geheel onbelangrijk de vlagger op scherp en natuurlijk last bus not least de krullebol iets minder scherp. De bal wordt genomen en op dat moment stapt de verdediging hoppa 2 man een halve meter buitenspel, dus de vlag omhoog. En dan verrekt de krullebol het nog om te fluiten, want dan ben je een ouderwetse vlagger volgens de krullebol. Al met al hebben we lekker gespeeld en knap de 3-3 eruit weten te trekken.

Nu heb ik nog 1 advies voor de krullenbol, blijf gewoon lekker les geven op de universiteit en bemoei je niet met een sport waar je geen klote verstand van hebt.

Nu blijkt dat die opleiding voor scheidsrechter ook helemaal niet zo moeilijk is. Bij ons in het elftal hebben ook 3 Jongens deze behaald. Dus misschien kan de krullebol er ook helemaal niks aan doen.

Ook zitten er jongens in het elftal van GVC die niet echt verstand hebben van de Hollandse taal. Zo werd er tegen 1 speler van GVC “stom kalf” gezegd, maar hier snapte die niks van.

Ook wil ik mensen via deze weg waarschuwen, mij is te oren gekomen dat 2 families bij ons in het elftal zich gaan vermengen en of dit nu z’n goed idee is. Een Brink/Alers das niet best.

Ik heb volgens mij weer genoeg onzin getypt. Volgende week staat Uchta op het programma waar we uit met 1-7 van gewonnen hebben.

• TopParken

• Polskamp Meat Industry