SV Harskamp door late goal bovenaan de ranglijst

In de topper tegen Rood-Wit heeft SV Harskamp in blessuretijd met 2-3 gewonnen. De late goal zorgde voor een plek bovenaan de ranglijst in de 4e klasse.

SV Harskamp kwam prima uit de startblokken en de talrijke aanwezige supporters uit Harskamp gingen er eens goed voor zitten. In de beginfase kwamen we, met name via onze rechterzijde, via Donovan veelvuldig door. In de 11e minuut leverde dit ook de meer dan verdiende voorsprong op. Donovan gaf strak voor en Lars Haalboom schoot uitstekend binnen.

We bleven duidelijk de bovenliggende partij en de een na andere aanval werd opgezet. Na een half uur kwam ook Rood-Wit’58 beter in de wedstrijd en raakte het spelbeeld meer in evenwicht. Aan beide zijdes waren er voor de rust nog enkele mogelijkheden, maar met een 0-1 voorsprong werd de rust opgezocht.

Vreugde-explosie na de 2-3

Vreugde-explosie na doelpunt SV Harskamp

Vincent van der Loo moest met een liesblessure achter blijven in de kleedkamer en Michel Hol was zijn vervanger. De start van de 2e helft was zeer matig aan Harskamps zijde. Door de laaghangende zon ging de opbouw van achteruit mis en dit leverde Stefan Bos van Rood-Wit’58 een niet te missen kans op en zo was de stand weer in evenwicht.

Rood-Wit’58 kreeg hierdoor de boost die ze nodig hadden en bij Harskamp was men even van slag. Niet veel later werd er niet goed ingegrepen en kon Giovanni Vermeulen de 2-1 binnen koppen. Binnen de kortste keren gaf SV Harskamp het onnodig uit handen. SV Harskamp moest zich herpakken en zich terugknokken in de wedstrijd. Mike Peters en Rinke Rozema namen het elftal bij de hand. Intussen werd Jeroen Cramer ingebracht voor Danny Burgwal, waardoor de aanval weer vaker werd opgezocht.

Michel Hol stuurde Frank Hol via een prima lange bal nog eens goed weg, alleen wordt de lob van Frank jammer genoeg van de lijn gehaald. Door de steeds meer aanvallende stijl is het achterin goed opletten met de rappe aanvallers van Rood-Wit’58. SV Harskamp blijft er echter in geloven en weet dat een resultaat toch echt haalbaar is vandaag en er eigenlijk ook gewoon moet komen.

In de 88e minuut volgt dan ook de gelijkmaker, Donovan Rijlaarsdam geeft goed voor en de strijdende Lars van Wikselaar schiet hard binnen. In plaats van het punt koesteren stuurt coach Collin Oosterholt erop aan om te blijven aanvallen en dik in blessuretijd valt ook nog de 2-3. De prima keepende Yorick Hartman laat een corner van Lars Haalboom los en Jeroen Cramer is er als de kippen bij om binnen te knikken. Een vreugde-explosie volgt en de overwinning is binnen.

De stand in de vierde klasse is twee wedstrijden voor het einde van het eerste competitiegedeelte: SV Harskamp 9-24, gevolgd door Fortissimo 9-23, Rood-Wit ’58 9-22 en Stroe 9-19.

Jeroen Cramer viert de winnende treffer

• De Vergulde Leeuw

• Restaria Favoriet