In memoriam: Niels Schreuder

03-04-2002 – 29-01-2024

Verslagen zijn we nu we hebben gehoord dat Niels Schreuder maandagavond 29 januari betrokken is geweest bij een noodlottig ongeval. Niels was speler van het derde elftal van onze vereniging, waar hij teamgenoot was van zijn broertje Casper. Het is afschuwelijk, oneerlijk en niet te bevatten wanneer iemand zo abrupt, veel te jong uit het leven wordt gerukt. Niels mocht maar 21 jaar worden.

Niels is begonnen met voetballen bij buurman SDS’55 en heeft daar verschillende jeugdelftallen doorlopen. In 2022 werd hij lid van onze vereniging om samen met zijn vrienden in het derde elftal te gaan spelen. Dit na een hele lange stageperiode, want voordat Niels zijn inschrijfformulier eindelijk had ingeleverd was zijn eerste paar voetbalschoenen al wel versleten. Het 3e elftal is een enorm hechte groep vrienden bij elkaar, die alsmaar groter werd. Zo groot zelfs dat er sinds dit seizoen een derde en vierde elftal werd ingeschreven. Wel werd er samen getraind en waar nodig hielpen en helpen de elftallen elkaar. Een prachtige groep waar zelfregulatie hoog in het vaandel staat. Langs de lijn, op het veld en ook aan de bar werd er veelvuldig gelachen en slap geouwehoerd met elkaar. Niels was daar duidelijk bij aanwezig; altijd vrolijk, energiek en vol sterke verhalen.

Voetballen kon Niels ook nog eens goed. Veelvuldig werd er binnen de vereniging aan de nummer 10 (dit nummer was hem heilig) van het 3e gevraagd om het een stapje hoger te proberen en ook vanuit het Wekeromse werd er aan hem getrokken. Maar voetballen met vrienden was helemaal zijn ding.

Deze week was de hele groep van het 3e en 4e elftal bij elkaar in het clubhuis van onze vereniging. Samen praten, troost zoeken of gewoon even niets zeggen. Indrukwekkend was het om te zien wat voor saamhorigheid er dan bestaat. In gesprekken met verschillende teamgenoten en vrienden van Niels kwamen de nodige verhalen op tafel. Altijd een grijns op zijn gezicht en meestal het stucwerk nog in het haar als hij aankwam op het veld. In het veld fanatiek en in zijn handjes aan het klappen om de bal maar te kunnen krijgen.

Er zal nog veel aan je gedacht en over je gesproken worden. Helaas alleen wel zonder jou.

Als SV Harskamp condoleren we Berry, Jolanda, Casper, Nicole en overige familie en vrienden met dit onvoorstelbaar grote verlies en wensen hen veel sterkte toe voor nu maar zeker ook voor de toekomst, die zwaar zal zijn zonder Niels in hun midden.

Voor één keertje gebruiken we een kenmerkend woord van Niels, rust zacht schuumpje.

Maandag 5 februari is er gelegenheid tot condoleren van 19.00 tot 20.00 uur in De Heihut, Harskamperweg 42 te Kootwijkerbroek. De afscheidsdienst is dinsdag 6 februari om 10.00 uur in de Essenburcht, Schoonbeekhof 1 te Kootwijkerbroek. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de Gemeentelijke Begraafplaats, Pothovenlaan 44 te Otterlo.

Bestuur SV Harskamp

In memoriam: Niels Schreuder