Afscheid voorzitter Dirk van Wikselaar

SV Harskamp heeft dinsdagavond (9 maart) op de ALV afscheid genomen van voorzitter Dirk van Wikselaar. De preses die het gezicht van de SV Harskamp was, maakte veertig jaar deel uit van allerlei bestuurlijke taken. We gaan nog kijken, wanneer de maatregelen rondom Covid zijn aangepast, hier een passend afscheid voor te organiseren. Hij verdient dit uiteraard ten volle.

Afscheid voorzitter Dirk van Wikselaar

Dirk van Wikselaar, geheel links op de foto.

Dirk heeft nogal een verleden binnen de vereniging. In 1980 trad hij namelijk toe tot het bestuur van onze vereniging als secretaris. Na een belletje van toenmalig voorzitter Jan Bos met de vraag om toe te treden tot het dagelijkse bestuur, antwoordde Dirk met de woorden ''ja, misschien kan ik er wat van leren''. Of dit is gelukt vragen wij ons overigens nog steeds af, maar dat terzijde. Na zestien jaar secretaris te zijn geweest heeft Dirk in 1996 de voorzittershamer opgepakt. Daarmee werd hij de elfde voorzitter van SV Harskamp. Een periode dus van ruim 40 jaar! Buiten de bestuursfuncties om is Dirk ook nog een druk baasje. Binnen onze vereniging heeft hij of doet hij nog steeds diverse andere taken. Te denken valt hierbij aan kantinediensten, schoonmaak, vrijdagmiddagploeg, klusjesdagen, leider van diverse elftallen, scheidsrechter, clubblad ''de Uitschieter'', ''de aftrap'' en je kunt het zo gek niet verzinnen of Dirk heeft het wel gedaan.

Eind 2005 tijdens zijn 25-jarige jubileum als dagelijks bestuurslid werd Dirk al op verscheidene manieren gedecoreerd. Door de voorzitter van de KNVB/Oost dhr. S. de Jong met de gouden waarderingsspeld, maar als klap op de vuurpijl hadden bestuur en leden van SV Harskamp het genoegen Dirk tot Erelid te mogen benoemen. Een hele eer.

Op 18 november 2013 kon Dirk ook nog het lid van verdienste van de KNVB hier aan toevoegen. Deze erkenning door de KNVB was dan ook volkomen op zijn plaats voor deze clubman in hart en nieren.

Nu dus een stapje terug uit het bestuur, maar dat wil gelukkig niet zeggen dat we Dirk kwijtraken. Wij bedanken via deze weg Dirk nogmaals voor alle inzet die hij heeft verricht binnen onze vereniging. Hopelijk worden de maatregelingen snel versoepeld en kunnen we elkaar weer begroeten op ons sportpark.

• Brink Moulds & Automation

• Top's Bouwbedrijf