SV Harskamp heeft de volgende versterking binnen

De 27-jarige aanvaller Donovan Rijlaarsdam (Blauw Geel ’55) versterkt de ploeg komend seizoen.

,,Ik ben blij met mijn keuze voor SV Harskamp. Of dat een stap terug is? Nee, zeker niet. De ambities van SV Harskamp, dat al eerder al Michel Hol (DTS Ede) en de gebroeders Van de Krol binnenhaalde zijn groot”, lacht Donovan Rijlaarsdam.

Assistkoning Donovan Rijlaarsdam naar SV Harskamp

De aanvaller begon bij Blauw Geel ’55 in de F-pupillen. Maakte op 16-jarige leeftijd zijn debuut in de hoofdmacht bij Blauw Geel ’55. Speelde later zeven jaar bij DOVO. Haalde zowel bij DTS Ede, SDS ’55 en SKV, als dit seizoen 2020/2021 de hoofdmacht bij Blauw Geel ’55.

,,Het eerste contact werd gelegd via Berry van Kruistum namens de sponsorcommissie van SV Harskamp. Ik ken hem vrij goed. Ook de nieuwe trainer Collin Oosterholt is voor mij geen onbekende. Na wat gesprekken geloof ik in de drive die de club uitzet.”

,,Ik verwacht dat Donovan op ons niveau (vierde klasse, red.) een echte aanwinst zal zijn. Ja, ik weet dat hij wat blessuregevoelig is. Maar daar zullen we rekening mee houden. Indien nodig een training overslaan moet bespreekbaar zijn. Ik weet dat hij daar geen misbruik van zal maken”, vult trainer Collin Oosterholt aan.

De aanvaller omschrijft zichzelf meer als een assistkoning dat een doelpuntenmaker.

,,Ik heb 23 competitiedoelpunten op mijn naam staan. Maar ontelbaar meer soms beslissende assist. Ik kan echt genieten als uit mijn voorzet een medespeler scoort. Uiteindelijk ben ik een echte teamspeler. Wie scoort is voor mij onbelangrijk, elk resultaat voor de ploeg telt.”

De huidige Blauw Geel speler zag zijn ploeg slechts vier wedstrijden in de competitie uitkomen.

,,Ik verwacht geen officiële hervatting meer van dit seizoen. Ik zet al mijn kaarten op komend seizoen 2021/2022. Ik denk dat de SV Harskamp nog niet is uit gewinkeld. Ik hoop, blessurevrij, mijn aandeel te hebben in de uitgesproken ambities van de club”, besluit Donovan Rijlaarsdam.

,,Ik denk dat wij veel plezier gaan beleven aan Donovan Rijlaarsdam. Eerder heeft hij bij SDS ’55 al bewezen op dit niveau een klasbak te zijn”, sluit Collin Oosterholt af.

Bron: EdeStad.nl door Eip Janssen

• Falk Bouwsystemen