Competitiewedstrijd tegen Redichem VE1

Op de app was het vrijdagavond voor de wedstrijd een stuk rustiger dan anders, misschien had dit te maken met de vraag van ondergetekende voor wat ‘handjes’ om op de zaterdagochtend te helpen met reclameborden op te hangen. Enkele mannen hadden een goed excuus, maar de meeste werden er erg stil van. Gelukkig waren er wel een paar ,Brot bleek uiteindelijk veel handiger dan gedacht, Harry is er eigenlijk altijd….. en Peelen bleek achteraf wat ongelukkig te zijn met zijn loopacties, de reclameborden die hij uitgelegd had werden wegens tijdgebrek niet opgehangen waardoor ze weer terug moesten……..gelukkig is Peelen wel gewend om onnodig te lopen zoals we allemaal weten.

Vandaag dan eindelijk weer eens een wedstrijd op echt gras, de favoriete ondergrond van de oude mannen en wel tegen de koploper in onze klasse, Redichem, de druk was dus hoog. Zoals een ieder weet is onze manager Harry dan op zijn sterkst, samen met zijn assistent Tinus werd gekozen voor een zeer aanvallende opstelling, Harry Ferguson had de boeken er op nageslagen en koos voor een soort Spaanse variant, vorig seizoen maakte Real Madrid namelijk furore met de voorhoede BBC (Bayle, Benzema, Christiano)…Barcelona deed het met MSN (Messi, Suarez, Neymar)..onze Harry introduceerde bij Harskamp VE 1 de voorhoede volgens het CAR-systeem!!!

CAR???......inderdaad waar we eigenlijk altijd met 2 spitsen speelden werd nu gekozen voor; Cor, Arnand, Roadrunner in de spits, een geniale vondst zou later blijken.

Nu vraagt u zich natuurlijk af wat Arnand, speler van 3 hier tussen doet? Dit had deels te maken met wederom veel afzeggingen en blessures, Peelen die 2 had geholpen raakte geblesseerd, waardoor Arnand ons een helft wilde helpen en tevens wilde Arnand laten zien dat hij toch echt veel beter is dan zijn grote broer die in het verslag van de vorige thuiswedstrijd van VE 1 werd bestempeld als de beste van de 4 Norels,…… Arnand was getergd!!! Wie speelden er dan nog meer? Brot, in de vorm van zijn leven, natuurlijk op de goal, nadat hij eerst Harskamp 3 al een helft geholpen had (en natuurlijk de 0 gehouden).

Achterin PamPam, Gilberto, MaasRudy B. en Tinus. Op het middenveld Topper en Pieter B. (die ons ook een helft kwam helpen) en Vierkant, die eigenlijk het slachtoffer van het CAR systeem leek te worden maar gebruik maakte van de Pat en Mat soap, tijdens het maken van de opstelling wilde ons technische duo Pat opstellen terwijl Mat afwezig was waardoor Vierkant opmerkte dat Pat er ook nog niet was en hij wel!!!!! De inkt op het kladje van ons technische duo was nog nat toen Pat alsnog om de hoek kwam maar ondergetekende had zijn basisplaats. Op de bank begonnen Popeye, Pat dus en Jannes. Drambo, die bardienst had, zou de tweede helft erbij komen. Joop Tadema blies de fluit en Harry hanteerde zelf de vlag weer.

Tijdens het begin van de wedstrijd bleek waarom Redichem koploper was, de heren vonden elkaar goed en Brot moest een paar keer flink aan de bak, even leek het erop dat het CAR systeem toch te hoog gegrepen was maar plotseling begon Harry’s CAR te lopen, als een mes door de boter sneden we er doorheen, Redichem wist even niet waar ze het zoeken moesten en probeerden de boel om te gooien achterin maar toen de storm enigszins geluwd was stond het 4-0 voor Harskamp , 2x Roadrunner, Arnand en Cor beide 1x na schitterende combinaties en uitstekend werk van de rest van het team. Kleine domper was de tegengoal vlak voor rust, 4-1 ruststand dus.

We realiseerden ons dat we er nog lang niet waren, Popeye had de aangeslagen Gilberto al vervangen, Arnand en Pieter hadden alles gegeven, Maas B. moest nog verderop, zij werden vervangen door Jannes, Drambo en Pat-Rik en we besloten ons enigszins terug te trekken. Redichem had de moed nog niet opgegeven en begon flink te drukken, na een ongelukkig PamPammetje werd het 4-2, Brot had nog een paar goede saves maar de 4-3 viel toch ook nog. Zelf kregen we ook nog voldoende kansen om de boel te beslissen maar we vergaten de trekker definitief over te halen. Jannes en Gilberto wisselden nog wat aan het einde maar gelukkig werd de zwaarbevochten overwinning toch binnen gehaald.

De derde helft stond natuurlijk weer in het teken van enkele opmerkelijke gebeurtenissen.

  • We kwamen tot de conclusie dat het met de saamhorigheid toch wel aardig goed zit, Michelin en Opa schoven aan, Erik Koegel had ons aangemoedigd, nadat de kleine Brabo naar de oppas was gebracht kwam de grote Brabo ook nog weer even een frisje meedrinken, Griffeltje had de bardienst van Drambo tijdelijk overgenomen, van Harry hoorden we dat de Sterrekieker al weer wat sterren bekeken heeft maar nu nog aan zijn ander “‘KIEKER” geholpen wordt, zondag bevestigde Ferdi dit op de app en hoopt er binnen een week of 3 weer te zijn, Bananos schoof aan na het vlaggen bij 1, Elbert feliciteerde ons via de app, Mat bleek op een soort (boodschappen) missie te zijn, maar daar horen we in de nachtelijke uren van de komende week vast wel meer van…..alleen de 2 andere spitsen blijven nog wat achter, Bomber Gary en Fietsenpruts Wim Hol……heel benieuwd hoe ons technische duo dit gaat doen als die 2 spitsen er straks ook weer zijn!!!......
  • Opvallend was de verbaasde blik van Cor toen Jan van Maanen met de lootjes langs kwam en geld wilde zien voor de loten, Cor zocht enigszins hulpeloos oogcontact met Harry maar die deed alsof zijn neus bloedde aan de andere kant van de tafel en keek toevallig even de andere kant op…….zonder om een bonnetje te vragen betaalde Cor uiteindelijk toch zelf de loten maar en later bleek hij ook nog eens geen prijs te hebben….hier zal het laatste woord nog niet over gevallen zijn.
  • Er werden wat plannen gemaakt , wat te doen als onze Drambo volgend jaar 60 wordt? Tinus en ondergetekende kwamen tot de conclusie dat een Rijnreisje met de Zonnebloem de beste optie is, de jaren gaan immers echt tellen bij onze bijna bejaarde.
  • Naarmate de derde helft vorderde werd de, overigens prachtige, redding van Brot steeds spectaculairder, de bal werd volgens de verhalen uit de kruising getikt en Brot kwam circa anderhalve meter los van de grond….het blijft jammer dat er geen beelden van zijn.
  • Met al deze positieve berichten moeten we misschien toch maar eens voorzichtig gaan kijken of er nog een beetje lucht in de banden van de kar zit.

Vierkant.